پنجره را همش نباید پرده زد
نوشته شده توسط : ساحل

در این مطلب چند ایده برای تزئین پنجره ها برایتان نوشته ایم. برای پوشاندن پنجره ها همش نیاز نیست از پرده بهره‌گیری کنید. گزینه های دیگری هم برای این امر وجود دارند. از دسته می تاب به موارد پایین اشاره کرد.

 

البته کماکان پرده هم در میانی آنها هست ولی پیشنهاد ما استفاده از طرح یا جنس های متفاوت است.

1. پرده
یکی از ساده ترین و رایج ترین مدل های پوشاندن پنجره ها استفاده از پرده است. ولی پرده ها را نیاز نیست زیاد پیچیده و مدل‌دار برگزیدن کنید. البته گونه پرده دقیقا با گونه چیدمان اطاق رابطه مستقیم دارد. مثلا در منزل هایی که مبلمان و دکوراسیون کاملا رسمی است، نمی تاب از پرده های ساده کاربرد کرد. ولی در اطاق نشیمن یک اتاق ساده، می توانید از پرده هایی که با رنگ و طرح وسایل خانه تناسب دارند، بهره‌گیری کنید. به طور مثال، در این خانه قالی، مبلمان و پرده ها همه ترکیبی از آبی، سورمه ای و سفید هستند و هر کدام نقش و طرح مخصوص خویش را دارند. برای اینکه پرده ها نیز در این همه طرح و شکل دیده شوند، طراح از یک طرح و رنگ بزرگ و بولد برای پرده استفاده کرده است.

 

تزیین پنجره بدون پرده, روش تزیین پرده


2. پرده های داخلی
در این اتاق همان طور که می بینید برای پنجره های کوچک نیز پرده های پارچه ای در عقیده گرفته شده اند. این پرده ها بسیار ساده چین‌دار و به اندازه قاب پنجره دوخته شده اند و با میله باریکی روی شیشه شغل گذاشته شده اند. اصولا این مدل پرده را در پنجره های حقیر آشپزخانه می طاقت دید.


تزیین پنجره بدون پرده, روش تزیین پرده


3. توری های فلزی زیبا
برای اینکه دیدن خارج به داخل خانه را بگیرید و در ضمن، موجب زیبایی پنجره نیز بشوید، می توانید از توری های فلزی که طرح های زیاد زیبایی هم دارند، بهره‌گیری کنید.

 

تزیین پنجره بدون پرده, نحوه تزیین پرده


4. شیشه های مات و رنگی
در طراحی پنجره های منزل می توانید برای اینکه از بیرون رویت نداشته باشد از شیشه های مات و طرح‌دار و حتی انواع رنگی کاربرد کنید. همانگونه که در خانه های سنتی گواه هستیم، می توان از شیشه های رنگی برای زیباسازی پنجره ها بهره گرفت. البته به چهره کهنه و رنگ های زیاد سریع و عمیق. با سهم از سبک ها و رنگ های مدرن می توانید به احسان پنجره های منزل را زینت ببخشید.


تزیین پنجره بدون پرده, نحوه تزیین پرده


5. کرکره
منظورمان آن کرکره های سبز و باستانی نیست. البته آنها نیز در حال حاضر به‌روزرسانی شده اند و در طرح و رنگ های گوناگون و زیبا موجود هستند. اما در اینجا منظورمان پنجره‌پوش های پارچه ای با بافت طرح‌دار و قشنگ است که خویش پارچه طراحی‌اش قاب‌بندی شده است. همانگونه که در عکس می بینید این کرکره ها زیبایی نکویی به محیط‌ می بخشند و به طور کامل نیز می توانند دید بیرون را بگیرند.

 

میز تحریر تاشو تیبل میت


6. تابلو روی پنجره
این گزینه چه بسا کمی موجب شگفتی شما شود. ولی در خانه هایی که شیشه های سراسری دارند و بیشتر در اداره ها و سازمان ها که به این سبک، معماری می شوند، می توانید از تابلوهای نقاشی بزرگ بر روی پنجره ها سهم بگیرید.


تزیین پنجره بدون پرده, نحوه تزیین پرده


7. پنجره کرکره ای
یکی از ایده های زیاد جالب برای پنجره های خانه، استفاده از شیشه های کرکره ای و تاشو است. پنجره هایی که همچون آکاردئون قابلیت لغایت شدن دارند و در ضمن، خودشان نیز فرم کرکره ای دارند.


تزیین پنجره بدون پرده, شیوه تزیین پرده


8. پرده حریر
پارچه های موهر و حریر بسیار لطیف و نازک هستند. در رنگ ها و طرح های متنوعی نیز می توان آنها را پیدا کرد. این پارچه ها گزینه های احسان برای پنجره هایی هستند که پنجره های قدی دارند. می توانید رنگ آنها را بر پای بست، رنگ مبلمان و کوسن ها انتخاب کنید.





:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: